תגובה ל"תגובה" לספרי 'מה שאלוהים לא יכול' מאת אברהם בערגשטיין ("נמנע הנמנעות", 'הערות וביאורים' שנה לט, ט (אלף קלט), עמ' 85-63)
בגליון האחרון של הבטאון החב"די 'הערות וביאורים' היוצא לאור על ידי ישיבת 'אהלי תורה' בניו-יורק, פירסם אברהם בערגשטיין "תגובה" לספרי 'מה שאלוהים לא יכול', ולפרק 'הנמנעות בתיאולוגיה של חב"ד' בפרט ('מה שאלוהים לא יכול', עמ' 390-363), תחת הכותרת "נמנע הנמנעות" (אברהם בערגשטיין, "נמנע הנמנעות", הערות וביאורים שנה לט, ט (אלף קלט), עמ' 85-63). "תגובה", במרכאות, על שום מה? על שום שמאמרו של בערגשטיין כולו סובב סביב ספרי, שואב מספרי ומתעמת עם ספרי פיסקה אחר פיסקה, הערת-שוליים אחר הערת-שוליים, ובכל זאת אינו מזכיר את שם ספרי אפילו פעם אחת, ולקוראי המאמר ה'תמימים', תרתי-משמע, נותר רק לתהות מיהו האויב המסתורי שבערגשטיין נאבק בו בלהט כזה. מי הם, לופת 'תמים' כזה את זקנקנו, ומניד בראשו בפליאה; מי יכולים להיות הזדים העלומים "המתעקשים לכפור ב"כל-יכול" ו"נמנע הנמנעות" [...] ששייך שיעמיסו פירושים מעוותות ומסולפות בדברי רבותינו נשיאינו מתוך התעלמות ועד להשמטת משפט...
מזל טוב, 'רמבמיסט'!
השבמחקמעומק ליבי אאחל לך הצלחה בבלוג החדש. מי יתן ויעלו מעשיך לרצון ויביאו לגאון עוזנו מרן שליט"א נחת-רוח, ובאמצעות הבלוג ירבו המשוטטים ותרבה הדעת בתורת מרן שליט"א, ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים.
כעתירת ידידך מנוער,
משה זאב הכהן פעטש-געבער
גם אני מצטרף לאיחולי הרב פעטש-געבער, ויהי רצון שמרן שליט"א ושאר כל שום וחניכה דאית ליה יעניקו לנו ממתק שפתיו, ומניצוצות הניתזים ממקלדתו.
השבמחקאני מניח שתנאי מקדים לכל תגובה היא שתכלול לפחות אחת מהמלים הבאות, אחרת היא לא תעבר את עינו הטהורה של מרן:
השבמחקקאקער
סרוח
מי רגליים
מלקות לנזרותיהם